.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج مازندران سالم‌ترين برنج كشور است

مديركل حبوبات و برنج وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه برنج مازندران از نظر كيفيت و سلامت سالم‌ترين برنج كشور است، گفت: براي توليد محصول سالم و رسيدن به متوسط نرم جهاني بايد از كود و سم كمتر استفاده شود.

بهمن ناصحي در مراسم برداشت نخستين برنج مكانيزه كشور در روستاي رزكنار بابلسر اظهار داشت: برنج نقش مهمي در تامين امنيت و سلامت مردم جامعه ايفا داشته و در اين باره استان مازندران با دارا بودن 38 درصد اراضي شاليزاري كشور 42 درصد برنج كشور را تامين كرده كه از لحظ كيفيت و سلامت سالم‌ترين برنج در كشور است.

وي افزود: در 15 استان كشور برنج كشت مي‌شود اما دو استان مازندران و گيلان با متوسط 84 درصد توليد، برنج 70 ميليون ايراني را تامين مي‌كنند كه در اين باره براي افزايش توليد بايد به اين دو استان توجه ويژه شود.

مديركل حبوبات و برنج وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه پايداري در توليد بايد محور توسعه كشاورزي قرار گيرد، افزود: يكي از سياست‌هاي مهم وزارت جهاد كشاورزي كاهش توليد و افزايش بهره‌وري است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه آب محور كشاورزي است بايد برنامه‌اي تنظيم كنيم كه از محل هدفمند كردن يارانه‌ها اعتبارات بيشتري براي تامين آب كشاورزي به استان‌ها تخصيص يابد و براي توليد محصول سالم و رسيدن به نرم متوسط جهاني بايد از كود و سم كمتر استفاده شود.

ناصحي افزود: نحوه تخصيص اعتبارات در برنامه پنجم تغيير كرده، از مرحله تملك و دارايي خارج شده و به صورت كمك‌هاي اعتباري و بلاعوض با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به بخش كشاورزي اختصاص يافته است.

وي بيان كرد: اعتبارات وزارت جهاد كشاورزي در قالب توسعه مكانيزاسيون كشاورزي با تخصيص 16 ميليارد تومان اعتبار، اصلاح و بهبود مديريت با 15 ميليارد تومان اعتبار تعريف شده است.

ناصحي با بيان اينكه اراضي مازندران برنج كاري نبوده بلكه شاليزاري است، افزود: بسياري از اراضي شاليزاري مازندران تنها در يك فصل از سال زير كشت برنج رفته و در فصل‌هاي ديگر زير كشت محصولات ديگر مي‌رود كه با آموزش‌هاي مناسب بايد كشت دوم برنج بيشتر ترويج شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.